Tips inför verkstadsbesöket
För oss på verkstäderna är det viktigaste som finns att göra ett bra arbete – därför vill vi ha en dialog med våra kunder om den service eller reparation som ska utföras. Vi har samlat lite tips på vad du kan tänka på före och under verkstadsbesöket för att vi tillsammans ska kunna säkerställa att arbetet blir utfört på allra bästa sätt och att du som kund ska bli 100 % nöjd.
- Begär prisuppgift och jämför gärna flera verkstäder.
- Uppge fullständiga kontaktuppgifter så att verkstaden kan nå dig.
- Be om att få leveranstid, en orderbekräftelse och ett inlämningskvitto.
- Ge serviceboken till verkmästaren eller mekanikern så att de kan stämpla i den.
- Be oss att förklara fakturan och det arbete som utförts. Spara fakturan.
- Köp till en flaska motorolja av samma kvalitet som verkstaden använt så att du kan toppa upp med jämna mellanrum.
- Är det en större reparation på en äldre bil, rådfråga gärna verkstaden om alternativa lösningar.